Hoe gebruik je dit platform?

Vind alle antwoorden op je vragen over de werking van dit platform, inclusief handige tips.
Hoe gebruik je dit platform?Hulp vragen / Vacatures beheren › Hoe plaats ik een vraag, vacature of vrijwilligersactiviteit?

Hoe plaats ik een vraag, vacature of vrijwilligersactiviteit?

Op dit platform vind je makkelijk mensen die willen helpen. Je komt makkelijk met hen in contact door een vraag, vrijwilligersvacature of -activiteit te plaatsen. Voor jezelf, cliënten of je maatschappelijke organisatie. Wij e-matchen 'm vervolgens aan alle passende mensen in de buurt!

Hoe het werkt

Plaatsen is heel eenvoudig:

  1. Maak een account aan of log in
  2. Klik op je menu rechtsbovenin (op je naam) en dan op 'Mijn vragen' of 'Mijn aanbod'
  3. Klik op 'Plaats een vraag' of 'Plaats een aanbod'
  4. Vul het formulier in en klaar: jouw activiteit staat online!

Hoe vul je het formulier in?

  1. Geef aan wanneer en hoe vaak je hulp nodig hebt en hoeveel tijd dit ongeveer kost.
    1. Eenmalig: je hebt maar hebt één of enkele keren hulp nodig.  Je kan de datum vervolgens selecteren als je de keuze "Op één of meerdere datums, namelijk..." kiest. Het kan ook zijn dat de datum niet uit maakt, selecteer dan het juiste bolletje.
    2. Project: heb je over een langere tijd (enkele weken of maanden) hulp nodig? Kies dan voor een project. Hierbij kan je aangeven wat de startdatum is en hoe lang het project (ongeveer) duurt.
    3. Structureel: je hebt wekelijks of maandelijks een aantal uur hulp nodig voor een langere tijd. Geef hierbij aan op welke dag je de hulp nodig hebt. Is er geen specifieke dag? Dit kan je ook aangeven door de keuze "Maakt niet uit" aan te vinken.
  2. Geef aan waar en voor wie je vraag is
    1. Geef hier aan waar de hulp nodig is, standaard staat dit natuurlijk op je eigen postcode mocht de hulp ergens anders nodig zijn pas dan de postcode aan. Jouw hulpvraag is zichtbaar wanneer mensen zoeken op de postcode en een straal van 5 km daar omheen. 
    2. Geef hier ook duidelijk aan welke doelgroep er geholpen wordt met je vraag.  Is hier niks van toepassing, dan kan je deze vraag ook overslaan. Geef dit vervolgens aan in de omschrijving van de hulpvraag.
  3. Omschrijving: geef duidelijk aan wat voor hulp je nodig hebt. Tip: kijk ook eens naar ons algemene schrijftips 
  4. Categorie & thema:  Deze worden automatisch ingevuld. Vind je toch iets anders passender? Dan pas je dit gemakkelijk aan. 
  5. Afbeelding en laatste belangrijke info: hiermee maak je de vraag helemaal af. Een eigen foto werkt altijd het beste. Heb je geen goede foto's tot je beschikking? Kies dan één van de honderden foto's die wij voor je geselecteerd hebben.
  6. Het is mogelijk om een extra informatie toe te voegen. Kunnen mensen die weinig Nederlands spreken op deze hulpvraag reageren? Of is dit geschikt voor jongeren? Geef dit aan d.m.v. een vinkje bij de juiste keuze. Meerdere vinkjes zijn mogelijk.
  7. Als laatst is het mogelijk om een extra vraag toe te voegen. Lunchen jullie bijvoorbeeld met alle vrijwilligers samen? Vraag of de hulpaanbieder aanschuift. 

Toch nog iets aanpassen? Dat kan! Je kunt je vraag altijd aanpassen in je profiel. 

Wat gebeurt er daarna?

Jouw activiteit wordt direct getoond op het platform. Ook e-matchen we 'm proactief en doorlopend aan nieuwe passende vrijwilligers! 

Bij interesse, kunnen mensen direct contact met je opnemen. Ze sturen je een berichtje, waar jij een e-mailtje over ontvangt. 

Ben je in contact gekomen met iemand en wil je een afspraak maken? Bekijk hier de tips voor veilig afspreken & ontmoeten. 

Schrijftips

Kom goed over de bühne met deze schrijftips:

Heel veel succes 🍀

Heeft dit artikel je vraag beantwoord?